Stora beslut!

Mailade min före detta chef för en vecka sen och frågade om jag möjligtvis fick använda honom som referens när jag börjar söka jobb igen. Förväntade mig egentligen inte ens ett svar.... Dagen efter så ringer han mig, säger att han självklart stället upp som referens, men det han helst vill är att jag i mitten av november kommer tillbaks till dem och börjar jobba som klasslärare i en fyra.

Som jag grubblar! Som Robert grubblar! För vägs mot nackdelar. Fördelar: känner lokalerna, kollegorna och rektorn, jag får en "inskolningsperiod" på två veckor, det är en klasslärartjänst i en fyra, inga pubertetstinna rökande tonåringar, rel korta dagar, bara en klass, inga betyg, endast 23 omdömen (fast i flera ämnen), mina föräldradagar är slut i dec, jag har inget annat jobb och Robert får möjlighet att vara föräldraledig.
Nackdelar: blivit av med jobbet från samma skola, TROLLHÄTTAN dvs lång resväg, klasslärartjänst i en fyra dvs små barn som jag ska undervisa i matte...., Robert måste vara föräldreledig.

Gahhh!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0