Städschema

Här på jobbet (jag skriver här, för det är här jag är den här veckan) har vi städschema. På måndagar städas de allmänna utrymmena, på tisdag tvättstugan, torsdag fläkten å bakom spisen osv. Förut torkade jag av hyllorna i skafferiet. Varför skulle jag göra det tänkte jag få, här är ju jätterent!? Ja, det var då det slog mig. Varför är det rent? För att det görs varje vecka! Så det ska jag införa hemma. Ett städschema där det tydligt står vad som ska städas varje dag. Tänker så här: Måndag: damma, städa badrum. Handla Tisdag: tvättstugan städas, sängar bäddas rena. Onsdag: köket, kyl torkas ur, skafferi, fläkten rengörs osv. Torsdag: dammsuga, å våttorka golven. Badrum städas. Barnen städar sina rum. Fredag: handla. Varje dag: dammsuga och tvätta Jag har säkert glömt något.... Utöver det så ska barnen få köksdagar då de hjälper till med maten, dukar, dukar av och plockar i diskmaskin samt slänger sopor. Vad tros?


Kommentarer
Postat av: Martina

Låter ju kanon!

2012-07-11 @ 16:40:07
URL: http://envuxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0