Vilma 1 månad idag!

Har varit på BVC med lillstrumpan i dag. Hon vägde ju 3860 när hon föddes, ramlade ner till 3590 innan det började vända och nu väger hon hela 4370! Så skönt när man ser att de går upp som de ska för hur man än vänder och vrider så vet man ju inte hur mycket de får i sig när man endast ammar dem.... BVC frågade t.o.m. om jag har gett ersättning! Kanske tyckte de att hon gått upp väldigt bra för att bara vara ammad? :-) Emil följde aldrig sin kurva när jag ammade honom utan han gick konsekvent upp "för lite" vilket var väldigt jobbigt och frustrerande så med honom var det en lättnad att börja med ersättning! Men Ella gillade amningen och det fungerade väldigt bra. Väldigt bra. Så bra så att hon vägrade flaska! Funderar nu på om hon någonsin blev vän med flaskan? Nä, jag tror aldrig hon åt ens välling utan det var bara gröt och mat som gällde efter amningen.

Anyway, Vilma var 51 centimeter lång när hon föddes för en månad sen och är nu 56! Kära nån, det här går undan! Kommer att bli en lång tjej. Konstigt med tanke på hennes korta föräldrar.... *ler*

Nu ska jag samla ihop spillrorna av denna mamman och hämta Ella för att ta henne till simskolan. Jag är grymt nyfiken på min duktiga tjej då jag ryktesvägen hört att hon lärt sig simma och redan klarar 25 meter! *stolt* Hur det ska gå med en grinig Vilma inne i ett varmt Sundahallen? Det lär jag bli varse - men jag svettas redan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0