Gu´ så dålig!

Just jag är på att blogga! Fem dagar sen sist! Illa....

Men. Jag har bakat. Lite grann. Kanelbullar och sockerkakor. I fem dagar? Nä.

I dag ska jag med mor till Ikea. Det är första advent på söndag och det behövs inhandlas lite blockljus, värmeljus osv. Det ska bli så himla mysigt att få upp alla stjärnor och ljusstakar! Tänkte ta upp dem tillsammans med barnen i morgon - kanske dricka lite glögg och äta en och annan pepparkaka?

Lillskruttan har fortfarande ganska ont i magen. Får se vad de säger på bvc imorgon. Men jag tycker det är konstigt för hon sover på nätterna (vaknar var fjärde timma för mat) men på dagarna är det bara vagnen som gäller (eller bilen) plus att hon liksom inte är nöjd nått särskilt. Man ser hur det kör i magen och man HÖR till och med hur det bubblar.... Har försökt dra ner på kaffe men de säger ju att det inte ska påverka. Mejeriprodukter kan ge dem ont i magen så det undviker (bortsett från den lilla skvätt mjölken i kaffet) men hon har fortfarande ont i magen. Oftast när hon äter. Antar att hon får i sig massor med luft just när hon äter, vilket jag försöker få bort med hjälp av rapning, men hon skriker och skriker och då är det inte lätt att rapa! Ibland kommer rapen mitt i och man riktigt ser hur förvånad och lättad hon blir.... Stackars liten! Och, måste jag tillägga, stackars mamma som gungar och buffar och undrar och försöker....

Japp, time to go!

Kommentarer
Postat av: martina

Ja sjukskriv sig en vecka hade ju vart nått, vill gärna spara de stackars sem dagar jag har kvar tills lite längre fram.

Idag är jag dock pigg som attan, men ser inte fram emot en dag i julrusch när jag bara vill gå in o gråta på lagret av utmattning o ömma fötter o rygg.

Men de flesta dagar är bra!



Jag vet inte helt hur J gör ännu i jul, det beror lite på hur vi får möjlighet att träffa alla Eolssonare innan jul. Blir det inte nått så åker han uppåt och då är jag hemma här, men blir det av där nån gång innan jul så kanske han stannar. Han är ledig julafton o juldagen men det är en rätt tuff ställa om dygnet helg. Samtidigt jobbar både han o jag nyår så det blir inget Åstol då heller.



Vi får se lite...

2011-11-23 @ 21:13:33
URL: http://envuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0