Finns det några snälla mammor här? Eh, nä!

Vissa dagar ska man bara inte gå ur sängen. I dag var en sådan morgon.
Vilma har sovit jättedåligt i natt och jag har varit supertrött (du vet, vissa nätter e det ok att de sover dåligt för då är man själv inte så jättetrött). Så jag hörde inte när R gick till jobbet och jag hörde inte min egen klocka ringa förrän den ringde på max. Undrade ganska yrvaket vad det var som lät för de senaste veckorna har Vilma väckt mig innan klockan ringt. Snoozade i nästan en timma vilket gjorde oss jättesena. Vilket gjorde morgonen till ett kaos. Vilma var hungrig, Emil och Ella behövde kläder, gympapåsar, frukost, pushning osv. vilket resulterade i att jag fick alla tre barnen att gråta innan jag själv tog till lipen. Dålig morgon? You bet.
Så hela dagen ska jag nu leva med det dåliga dåliga samvetet som gnager i mig - "du e en dålig dålig mamma" och antagligen kompensera det med pepparkakor ikväll. Vilket antagligen gör mig till en ännu sämre mamma då barnen får hål i tänderna och blir överviktiga.... Hur man än vänder och vrider....

Kommentarer
Postat av: Martina

Du är ju en super-mamma, en av mina super-mammor förebilder iaf o vilka familjer har inte haft ett sånt kaos eller har med jämna mellanrum?

2011-11-24 @ 22:45:10
URL: http://envuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0