Bocka-av-dag

Har haft en sån där fixar dag. Först ringa min chef och förklara att jag mer än gärna tar jobbet bara jag får två veckor ledigt i anslutning till jullovet för inskolning av V. Det var lugnt! Phew....

Sen ringde jag runt lite ang förskola till V. Den kommunala barnomsorgen kunde inte ge några svar ang platser i januari, som väntat.... Men vi har en förskola precis bredvid oss som medborgarskolan driver och de bygger ut. Kanske de hade? Surfade lite och den verkar jättebra! Liten förskola med eget kök och språkinriktning. Sagt och gjort, jag ringde. Jo, de kunde minsann ordna med plats i januari! Smyginskolning i december och sen "riktig" inskolning i januari!!! Sååå glad! Det kommer bli perfekt! Sicken dag!! Kände flowet och tänkte att idag går allt min väg- tills jag ringde ang skolskjuts för Emil. Inga konstigheter så, han kommer få skolskjuts, men det innebär i praktiken att han fåret busskort sen får han ta sig till skolan bäst han kan. Först expressbussen till Stenungsunds station och där byta till lokalbussen som tar honom till skolan. 40 min tar det. Jag påpekade att han bara är tio år! Men det spelade visst ingen större roll... Hönsmamma? Ja, kanske, men jag tycker inte min tioåring är redo för att en mörk morgon åka runt hela Stenungsund.... Gah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0